Jakie łańcuchy wybrać do samochodu

Jakie łańcuchy wybrać do samochodu

by wiktor

Dobierz odpowiedni typ łańcucha do swojego samochodu

-Podnieś (podnieś jedno koło (lub bok samochodu), załóż łańcuch z osłoną na zewnątrz, rozłóż szmatkę na łańcuchu równomiernie po powierzchni koła, dokręć zaczep wewnętrzny i osłonę zewnętrzną, opuść samochód , przesuń się tam iz powrotem 5 metrów, ponownie włącz blokadę, wybierz luz, przejdź na drugą stronę samochodu i powtórz z drugim (pozostałe koło).Wady: trzeba podnieść każde koło (strona samochodu) osobno
5.8 Przesuń pojazd o 10-15 metrów, aby rozprowadzić produkt wokół kół. Dokręć, regulując zaczep i zaczep haczyka. Upewnij się, że łańcuch na kole jest napięty. Jeśli w pobliżu zamka znajdują się luźne ogniwa regulacyjne, należy je naprawić, poluzowując zamek i umieszczając ostatnie ogniwo na zamku. Zaleca się użycie małego karabińczyka do zabezpieczenia wolnych ogniw od wewnętrznej strony koła.

Dobierz odpowiednie łańcuchy do swojego samochodu

Przed zakupem łańcuchów upewnij się, że instrukcja obsługi Twojego samochodu nie zabrania montażu tradycyjnych łańcuchów na koła Twojego samochodu. W dzisiejszych czasach ważne jest, aby wybrać łańcuch na podstawie marki i modelu samochodu, a nie rozmiaru opon. Zazwyczaj producenci samochodów określają wiele rozmiarów opon dla danego modelu samochodu. Tak się składa, że ​​największe rozmiary łańcuszków nie pasują do łańcuszka klasycznego (z kółkiem wewnętrznym).
Zakładanie łańcuchów śniegowych na koła samochodu nie jest łatwe.

Jakie łańcuchy do samochodu

Wyznaczanie ciężaru łańcuchów

Jeśli chodzi o łańcuchy, pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest ich rozmiar. Im grubsze są jego elementy, tym większy jest jego udźwig i trwałość. Mogą też mieć różne długości linków. Istnieją ogniwa krótkie i ogniwa długie, oba posiadają takie same parametry nośności, jednak ten pierwszy bardziej nadaje się do klejenia lub zabezpieczania, ponieważ jest bardziej elastyczny.
Klasyczne łańcuchy do opon wykonane są z metalu, a konkretnie ze stali niklowo-chromowo-magnezowej. Ogniwa łańcuchów do samochodów osobowych różnią się grubością od 8 do 12 mm. W samochodach dostawczych i SUV-ach stosuje się grubsze łańcuchy, do 16 mm. Gęstość oczek zależy od wielkości łańcucha i jego oczekiwanych parametrów. W samochodach sportowych należy zwrócić uwagę na prześwit między oponami a nadkolami.

Dobór odpowiedniej długości łańcuszka

Przekrój drutu – najlepszą opcją jest łańcuszek z drutu kwadratowego. Dzięki takiej konstrukcji zyskujemy przede wszystkim dłuższą żywotność łańcucha, ponieważ druty kwadratowe nie zużywają się tak łatwo jak druty okrągłe.
Polega na założeniu łańcucha na największą zębatkę mechanizmu korbowego oraz zębatkę kasety lub wolnobiegu o więcej niż 28 zębach. Teraz musimy trochę rozciągnąć nowy model i określić długość potrzebną do zamknięcia pętli. Aby uzyskać pożądaną długość, dodaj jeszcze dwa ogniwa (jedno wewnętrzne i jedno zewnętrzne) i skróć łańcuszek. Możemy również użyć elastycznego drutu i przeciągnąć go przez ogniwa, aby pomóc nam zebrać nadmiar i odciąć go, sprawdzając jednocześnie, czy łańcuch jest wystarczająco mocny. Tak przygotowany łańcuch przełożyć przez przerzutkę zabezpieczając go zawleczką lub zawleczką zapasową. Dzieje się tak, gdy długość wózka tylnej przerzutki jest odpowiednio dobrana oraz położenie kasety gąsienicy górnej przerzutki (optymalna odległość od wierzchołka zębów koła pasowego przerzutki do wierzchołka zębów przerzutki tylnej) Najmniejsza kaseta zębatki mają zwykle 5-6 mm). Jeśli Twój rower nie jest w pełni amortyzowany i ma pojedynczy układ napędowy (znajdujący się w 11- i 12-rzędowych kasetach SRAM i Shimano), dodalibyśmy 4-5 ogniw. Trochę więcej, bo jeśli jednoślad ma pełne zawieszenie, musimy mieć na stanie 5-6 ogniw.

Upewnij się, że łańcuch jest przymocowany do pierścienia

Łańcuszek oczkowy, czyli łańcuszek oczkowy – najpopularniejszy i najczęściej spotykany łańcuszek. Każdy jego element nakłada się na poprzedni, a następnie zabezpiecza na miejscu, aby zapobiec rozłączeniu, zwykle przez zgrzewanie boczne lub zgrzewanie lub po prostu zginanie. Zwykle ogniwa są okrągłe, ale są też kwadratowe, o zarysie zbliżonym do litery „D”. Kształt ogniwa może przybierać różne formy, jednak ze względu na zmniejszoną wytrzymałość wykorzystywany jest głównie do celów dekoracyjnych.
Na zewnątrz powinien znajdować się łańcuszek z zapięciem zaznaczonym na czerwono. Rozłóż łańcuch równomiernie na całej oponie, a następnie maksymalnie dokręć łącznik, zaczepiając go o pierścienie i ogniwa. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zatrzymaj się ponownie i napnij łańcuch. Znacznie łatwiej jest założyć łańcuch z automatycznym napinaczem, który automatycznie usuwa luz podczas jazdy.

You may also like

1 comment

Michał -

Świetny wpis

Reply

Leave a Comment